Alimentele de top bogate in antioxidanti

La om, există un întreg sistem antioxidant enzimatic, conceput pentru a face față unui exces de radicali liberi. Cu toate acestea, în anumite cazuri, pentru a vă proteja împotriva acumulării excesive de produse de oxidare, este posibil să aveți nevoie de ajutor “din afară”, si anume de furnizarea de antioxidanți din alimente. Acești antioxidanți sunt de natură non-enzimatică și sunt reprezentați de vitamine, polifenoli și alți nutrienți.

Ce sunt antioxidanții în produsele alimentare?

Antioxidanții sunt substanțe care combat deteriorarea pereților celulari (sau a altor structuri din interiorul celulei) prin radicalii liberi de oxigen.

Când sistemul antioxidant funcționează corect, corpul menține echilibrul necesar între procesele de oxidare și cantitatea de antioxidanți care intră in acesta. Eșecurile din acest mecanism bine stabilit, precum și lipsa antioxidanților din dietă duc la afectarea celulelor.

Fiecare persoană se naște cu un set de celule sănătoase, care în timp sunt expuse la radicalii liberi. Trebuie remarcat faptul că factorii care cresc numărul de reacții oxidative includ stresul frecvent, fumatul, poluarea aerului etc. La rândul său, un exces de radicali liberi poate provoca leziuni semnificative organelor și țesuturilor, provocând îmbătrânirea prematură a corpului .

Unii dintre antioxidanți sunt sintetizați de organism sub formă de anumite enzime, iar restul vin împreună cu alimentele. Antioxidanții pot fi naturali (conținuti în alimente) sau artificiali (inclusi în compoziția complexelor de vitamine gata preparate sau in suplimente alimentare).

Pentru a neutraliza procesele oxidative în exces, este necesar să se includă în alimentație mai multe alimente bogate în antioxidanți (vitaminele A, E, C, precum și flavonoidele, taninurile și antocianinele). Fructele proaspete, fructele de padure si legumele care au un gust acru si o culoare rosie, verde sau purpurie sunt deosebit de bogate in aceste substante. Medicii și nutriționiștii recomandă includerea în meniul zilnic a alimentelor bogate în antioxidanți, ceea ce va reduce impactul factorilor agresivi din mediu.

Experții observă că cele mai puternice reacții oxidative apar atunci când:

  • se tin diete dure și diete dezechilibrate;
  • expunerea excesivă la radiațiile ultraviolete;
  • stresul frecvent și tulburările emoționale puternice;
  • exercițiu fizic extenuant;
  • ședere lungă în locuri cu condiții nefavorabile de mediu;
  • prezența obiceiurilor proaste (în special fumatul).

Efectul dietei antioxidante asupra corpului uman

Schimbările în dietă în favoarea utilizării optime a alimentelor antioxidante se numesc diete antioxidante. Astfel de nutriție permite ajustarea digestiei, reducerea cantității de acid lactic în țesuturi, precum și îmbunătățirea proceselor de regenerare la nivel celular.

O cantitate adecvată de antioxidanți ajută la normalizarea activității sistemului musculoscheletic și la menținerea elasticității ligamentelor. Acest lucru contribuie la menținerea activității motorii înalte, la extinderea tineretii, precum și la vindecarea rapidă a eventualelor leziuni ale țesutului osos și a articulațiilor.

Dietele bazate nu pe limitarea diversității dietetice, ci pe o cantitate suficientă de fructe și legume diferite, ajută la menținerea apărării organismului. La urma urmei, o dieta echilibrata creste rezistenta corporala nu numai in racelile sezoniere, dar, de asemenea, reduce riscul de a dezvolta mai multe boli grave ale sistemului nervos si cardiovascular.

Dieta antioxidantă compusă în mod comprehensiv ajută la rezolvarea oboselii, iritabilității constante și, de asemenea, are un efect pozitiv asupra memoriei și capacității de concentrare.

Aportul adecvat de alimente bogate în antioxidanți are un efect vizibil asupra pielii umane. La urma urmei, activarea proceselor de regenerare a celulelor și a țesuturilor face posibilă reducerea manifestărilor de îmbătrânire precoce (ridurile mici, slăbirea tonusului pielii și deteriorarea tenului).

Cu toate acestea, pentru a suprima procesele oxidative excesive, în plus față de o dietă bogată în antioxidanți, este necesară implicarea în activități fizice fezabile și evitarea supararilor. Astfel de măsuri vor permite pentru o lungă perioadă de timp la menținerea buna a sănătății.

Ce legume și fructe trebuie incluse în regimul alimentar?

Multe alimente conțin antioxidanți. Mai ales multe dintre ele în alimentele vegetale. Mai jos este o listă de fructe de padure și legume care sunt lideri în conținutul acestor substanțe.

Afine

Aceste fructe mici, sunt o excelenta sursa de antioxidanti (antocianin, acid ascorbic), precum si multe alte substante nutritive. Printre acestea sunt diferite minerale, folați și fibre. S-a dovedit că o jumătate de ceasca de afine pe zi va acoperi complet nevoia zilnică a corpului unui adult pentru antioxidanți.

Varza albă

Varza este un produs care ar trebui să fie prezent în mod regulat în meniul adulților și al copiilor. Conține quercetin și kemferol, care contribuie la consolidarea apărării organismului. În plus, conține o cantitate mare de vitamine din grupa B, fibre, acizi grași, precum și minerale.

Spanacul

Legumele cu frunze (care includ si spanacul) sunt alimente care conțin cantități mari de beta-caroten și acid ascorbic. Aceste substanțe sunt cunoscute pentru proprietățile lor de anti-îmbătrânire și anti-inflamatoare. În plus, spanacul este o sursă de luteină și zeaxantină, care sunt, de asemenea, antioxidanți. Nutriționiștii recomandă să consumi o portie de legume cu frunze pe zi.

Capsuni

Acest fruct de padure este nu numai gustos, dar este si bogat in antocianini si antioxidanti care protejeaza oamenii de bolile cardiovasculare. Căpșunile contin fibre dietetice, precum și minerale (magneziu, mangan, potasiu, cupru și potasiu). Se recomandă să mâncați o mână de fructe de sezon în fiecare zi pentru a compensa lipsa acestor substanțe.

One thought on “Alimentele de top bogate in antioxidanti

  1. Sah 21 iunie 2019 at 18:42

    Bun, îmi făceam griji.
    O întrebare mai am. Se merită să mă uit pe 123moviesla la Pawn Sacrifice? La The Walk probabil că o să mă uit oricum, sunt curios dacă a văzut cineva Pawn Sacrifice.

Lasă un răspuns la Sah Anulează răspuns

Denumire *
Email *
Pagină web