Cresterea performantei in antrenamentele de culturism

Efectele unei sesiuni de antrenament cu greutati sunt destul de remarcabile asurpa organismului uman, de aceea este important sa tinem cont de ele si sa actionam in consecinta, astfel incat sa nu fim afectati de acesta. Este astfel necesar sa se urmeze anumite reguli, astfel incat eficienta sa fie una cat mai sporita, pentru a avea parte de rezultatele pe care le doriti. Organismul reactioneaza mereu la un stres extren cum ar fi antrenamentul sau la unul intern cum ar fi starea de spirit. Atunci cand intra in faza de soc, organismul suporta relativ usor actiunea agentului alterator, aceasta faza fiind urmata de una de contra-soc, organismul mobilizandu-se pentru a-si incepe apararea.

Organismul isi mareste rezistenta atunci cand ajunge in faza cu acelasi nume, el reactionand impotriva factorului daunator. Faza epuizarii este a treia prin care trece organismul, acesta cedand datorita agentilor daunatori, aceasta faza facandu-si simtita prezenta mai tarziu sau mai devreme, in functie de intensitatea stresului la care este supus. Din punctul de vedere al musculaturii, organismul face fata situatiilor de stres provocand o perioada de soc intens, dupa care apar fenomenele foarte pronuntate de contra-soc. Repetarea stresului fizic este o alta reactie a organismului atunci cand are de-a face cu situatii stresante. Organismul obisnuieste sa se adapteze la stresul fizic.

Daca atunci cand organismul este afectat de un anumit stres, el reuseste sa treaca peste acesta, ajunge sa se adapteze, de aceea la un nou stres, el va reusi sa faca fata mai bine acestei situatii si nu va mai avea aceleasi probleme pe care le-a avut in situatia precedenta. Organismul va creste in timp o rezistenta la un anumit stimul, singura conditie fiind ca perioada de timp cuprinsa intre doi stimuli sa nu fie excesiva. Este important astfel ca sa avem parte de odihna, astfel incat sa-i oferim corpului sansa de a se reface corespunzator dupa fiecare antrenament. Un corp refacut corespunzator, va putea trece usor peste un anumit soc si va atinge noi culmi ale performantei. Organismul va putea face eforturi din ce in ce mai mari si se va bucura de o rezistenta mai buna, el adaptandu-se usor la o sucesiune de stresuri cauzate de antrenament.

Give a Comment