Cum sa te hranesti inteligent

Multe persoane stiu ca antrenamentul este extrem de esential, cu toate acestea, alimentatia este si ea la fel de bine vazuta, ea fiind factorul determinant in beneficiile pe care le ofera antrenamentele. Alimentatia ar trebui sa fie una pe masura, astfel incat organismul vostru sa se bucure de toate substantele hranitoare de care are nevoie. Este esential sa stabiliti care este numarul de proteine, carbohidrati, dar si grasimi de care veti avea nevoie intr-o singura zi.

Ideal ar fi sa va impartiti macronutrientii in 30% proteine, 50% carbohidrati si 20% grasimi, fiecare gram de carbohidrati sau proteine furnizand organismului 4 calorii, 1 gram de grasimi continand in jur de 9 calorii. Proteinele sunt esentiale pentru ca acestea sunt esentiale in cresterea, dar si in refacerea tesuturilor musculare pe care le antrenati, ele fiind foarte importante in special in cazul culturistilor. Carbohidratii sunt sursa de energie a organismului vostru, acestia fiind impartiti in complecsi si simpli. In primele ore dupa antrenament, cei mai recomandati carbohidrati sunt cei simpli pentru ca nivelul glucozei are tendinta de a scadea foarte rapid. Carbohidratii complecsi sunt cei de care are nevoie organismul vostru cel mai mult, acestia avand o absorbtie mai lenta si eliberand in acelasi timp o energie de o durata mult mai lunga. Principalele surse de carbohidrati complecsi sunt orezul maro, cartofii dulci, dar si cerealele, precum si pastele sau porumbul.

Grasimile sunt si ele foarte necesare, consumul a unui procent de 10-15% din totalul zilnic fiind foarte necesar. Un gram de grasime va furniza 9 calorii, lucru ce este mai mult decat suficient pentru a va mentine starea de santate si de bine. Grasimile pot fi luate din mai multe surse, cele mai comune fiind carnea si oule. De asemenea, acestea mai pot fi luate si din lapte sau alte produse cum ar fi uleiul de masline sau alunele. Ar trebui sa aveti in vedere aceste sfaturi foarte bune si veti constata ca veti fi pe drumul cel bun, bucurandu-va de toate efectele pozitive pe care aceste macronutrienti le ofera organismului vostru, astfel incat sa fiti mereu in cea mai buna forma fizica.

Give a Comment