Mituri despre alimentatie demontate

Informandu-va despre nutritie pe internet exista cu siguranta posibilitatea de a gasi pareri in contradictoriu, parerile cand vine vorba despre nutritie fiind de multe ori impartite. Exista chiar si numeroase mituri care s-au format pornind de la anumite idei si pareri. Un mit destul de comun este ca grasimile din alimentatie se transforma in grasimi de pe corp, de aceea ar trebui evitate. Acest lucru nu este deloc adevarat, insulina fiind hormonul care este considerat a fi al depozitelor de grasime. Zaharul are un rol important in mobilizarea grasimii, lucru care nu se va intampla atunci cand se consuma grasimi, grasimile dintr-un produs dulce reusind chiar sa incetineasca spike-ul glicemic, miscorand numeroasele efecte negative pe care le are dulcele asupra sanatatii.

Multi experti considera ca daca veti consuma mese dese, va veti mari metabolismul si va veti bucura mereu de energia pe care o doriti, de aceea ei recomanda acest lucru. Ideea este ca la sfarsitul zilei efectul termic este acelasi, indiferent de frecventa cu care ne hranim, de aceea nu este neaparat nevoie sa consumam mese mai dese. O alta problema ce a devenit un mit este asocierea intre masa de seara si grasime. Multe studii au demonstrat faptul ca nu conteaza ora la care se consuma carbohidrati, de aceea procesul de slabire nu are de suferit daca se consuma acesti macronutrienti dupa o anumita ora. Un lucru este clar si anume ca daca se vor consuma carbohidrati seara, ei nu vor determina ingrasarea, ci totalul de carbohidrati care va fi consumat zilnic va produce cele mai multe efecte negative asupra organismului.

Ideal ar fi ca in zilele de dieta sa nu consumati chiar orice fel de produs de proasta calitate. Este mult mai bine sa va orientati catre produse mai de calitate, care sa va ofere macronutrientii necesari si sa nu va alegeti produse artificiale sau foarte procesate. Un alt lucru de stiut este ca fructele nu ingrasa daca vor fi consumate cu cap. Fructele au in componenta lor o serie de macronutrienti necesari organismului, ele fiind bogate si intr-o cantitate rezonabila de fibre. Este o idee excelenta sa alegeti fructele de sezon.

Give a Comment