Rezultatele dorite in sport se datoreaza si alimentatiei

Nu este un secret faptul ca dietele, dar si curele traditionale functioneaza mai bine atunci cand sunt puse pe hartie, decat in realitate. Multe studii au demonstrat si inca demonstreaza faptul ca dietele extreme sau curele la care ne supunem organismul nu functioneaza, acestea facandu-ne mai mult rau decat bine. 1/3 din greutatea pe care o pierdem in urma unei diete este pusa rapid la loc atunci cand ne oprim din dieta respectiva, iar in unele cazuri ne trezim chiar si cu niste surplusuri nedorite. Multe diete nu functioneaza pentru ca pur si simplu oamenii nu le tin pentru perioada de timp recomandata. Se mai intampla chiar ca unele persoane sa traiasca intr-un deficit caloric timp de cateva luni, iar rezultatele sa nu apara sau sa nu fie cele la care ei spera.

Corpul se adapteaza stimulilor repetitivi din bucatarie, la fel cum se adapteaza stimulilor din sala de forta. Pentru a putea supravietui, corpul trebuie sa se invete cum sa se adapteze, de aceea este o idee buna sa incorporati prin rotatie perioadele de mentinere alaturi de cele cu deficit caloric. Exploatand aceasta zona, veti avea parte de o slabire sustenabila pe tot parcursul anului. Problema cu dietele este ca organismul simte atunci cand consumam mai putine calorii pentru ca in urma cu cateva secole, perioadele in care oamenii consumau mai putine calorii erau asociate cu bolile, dar si cu perioadele de infometare. Creierul trimitea in aceste perioade corpului semnale variate astfel incat sa-si pastreze energia si aceasta sa nu fie irosita. Aceste modificari sunt cunsocute si ca adaptarea metabolica.

Organismul ajunge astfel sa arda mai bine caloriile aflate in repaos, acest fenomen fiind cunoscut ca intrarea in faza de infometare. Scaderea capacitatii de efort fizic este un alt efect secundar al adaptarii metabolice. Cand sunteti la dieta, capacitatea de efort fizic scade. Chiar si nivelul de leptina scade, acesta fiind un hormon care ii spune creierului sa se opreasca din mancat. Este important astfel sa aiba loc o cilcizare a caloriilor pentru ca mentinerea satietatii sa fie asigurata, aceasta ciclizare ducand si la o slabire mult mai uniforma.

 

Give a Comment