Rolul benefic al fructelor in timpul antrenamentelor

Fructele sunt considerate de multi alternativa excelenta la alimentele considerate a fi grele, de aceea ar trebui sa includeti aceste alimente in dieta voastra. Fructele au fost privite mereu ca un aliat al organismului atunci cand s-a avut in vedere un regim de slabit, de aceea ele ar trebui consumate cat mai frecvent, astfel incat sa va bucurati de numeroasele vitamine, dar si antioxidanti, precum si minerale pe care ele le ofera. Cele mai multe fructe se caracterizeaza printr-un continut ridicat de carbohidrati, exceptiile fiind fructele oleaginoase care sunt bogate in graismi, cum ar fi nucile, fisticul si masilenele. Exista doua tipuri de carbohidrati si anume cei digerabili, pe care ii mai numim si zaharuri, dar si cei nedigerabili cunoscuti si ca fibre. Aceste fibre au un efect laxativ asupra organismului, ele contribuind la detoxifierea acestuia.

Din cauza fibrelor, o parte din caloriile care se gasesc in fructe se pierd. Fructele sunt clasificate in functie de carbohidratii pe care il contin, astfel avem fructe care contin un maxim de 5% carbohidrati, aceasta categorie de fructe fiind insa destul de redusa, cele mai cunsocute fructe din aceasta categorie fiind grapefruitul, pepenele verde, dar si ciresele de mai. Fructele cu un numar mediu de carbohidrati sunt ciresele de iunie, caisele si piersicile, dar si pepenele galben. Clasa careia trebuie sa-i acordam cea mai mare atentie o reprezinta cea a fructelor cu o cantitate mai mare de carbohidrati, din aceasta clasa facand parte strugurii foarte dulci, ananasul, bananele si fructele uscate. In cazul fructelor uscate, trebuie sa fim foarte atenti la cantitatea pe care o consumam pentru ca acestea si-au concentrat valoarea calorica. Fructele sunt extrem de bogate in fibre, antioxidanti, dar si in minerale, ele fiind o sursa excelenta de energie ce ajuta organismul foarte mult.

De asemenea, fructele sunt recunoscute si pentru faptul ca sunt un desert excelent in competitiile care implica un efort fizic constant, astfel incat sa se asigure energia necesara performantei. Chiar si fructele trebuie consumate totusi cu moderatie, astfel incat sa nu aiba un efect negativ asupra siluetei voastre si sa va bucurati de toate beneficiile oferite de acestea.

Give a Comment