Vitamine, minerale… cele mai bune combinatii din farfurie

Un strop de lamaie, cateva mirodenii… si gata! Beneficiile ingredientelor din farfurie sunt mutiplicate cu doi sau cu trei. Stiai deci ca anumite alimente sunt facute pentru a fi consumate impreuna?

Uniunea inseamna deci forta! Atunci cand asocierea de 2 alimente permite sa te bucuri de cele mai bune beneficii in materie de sanatate si sa te bucuri in acelasi timp de o multime de nutrienti minunati, acest lucru se numeste sinergie alimentara. Iar cercetatorii descopera mereu noi cocktailuri energizante, foarte promitatoare.

Curcuma plus piper negru. Numit si sofranul din India, curcuma este o mirodenie vedeta din curry, un amestec de mirodenii caruia ii datoreaza nuanta sa minunata de portocaliu. Excelent pentru a stimula digestia, dotat cu puternice calitati anti-microbiene si anti-oxidante, este probabil cel mai puternic anti-inflamator natural. Principiul sau natural, curcumina este magnific. Iar piperina din piper este cea care poate optimiza considerabil efectele curcuminei asupra organismului.

Linte plus ardei rosu. Foarte bogata in antioxidanti si fibre care o ajuta sa fie extrem de usor de digerat si foarte satioasa, lintea este si o sursa de fier, un mineral esential pentru transportarea de oxigen in sange si muschi. Dar singura problema este ca fierul din vegetale, numit si non-heminic, nu se absoarbe asa um trebuie de catre organism.

Dar, ardeiul rosu, gratie extraordinarei sale bogatii in vitamina C, ajuta ca fierul sa devina mai solubil si mai usor de asimilat de catre intestine.

Broccoli plus ridiche. Iata un veritabil atu pentru sanatatea ta. Este foarte apreciat aportul sau de fibre, bogatia sa in vitaminele C si E, dar si pentru proprietatile sale anti-inflamatorii, care se datoreaza sulforafanului, o molecula care se dezvolta sub actiunea unei enzime mirosinaza. Dar din nefericire, este foarte sensibila la caldura si este o enzima solubila in apa. Deci un broccoli fiert in apa nu prea are sanse sa fie o alegere castigatoare decat daca se consuma alaturi de ridichi.

Ridichea este foarte bogata in vitamine si minerale si contine si aceasta faimoasa enzima si nimic nu ii altereaza enzima, deoarece se consuma cruda. Rucola poate sa aiba si ea acleasi efect ca si ridichea.

One thought on “Vitamine, minerale… cele mai bune combinatii din farfurie

  1. Bro 11 iulie 2019 at 21:13

    Doar să fiu “fumat” bine ca să mă uit la așa ceva 😆 Sau la parodia făcută după “The Purge” >>> Meet the Blacks

    Nici nu mai țin minte când am vizionat ultima oară o parodie cu adevărat bună pe site-ul meu preferat 123movies hd free

Lasă un răspuns la Bro Anulează răspuns

Denumire *
Email *
Pagină web